Pendidikan,Pertanian seiring...

Isnin, 29 September 2008

Pejantan untuk dijual

Salam kepada semua penternak dan juga kawan2 seperjuangan..


disini saya ingin mengiklankan pejantan induk saya untuk dijual..
ini adalah maikel,kalau saudara ikuti blog saya,iaitu anak kambing yang dilahirkan pada tahun lepas..sebab dijual ialah dah ada pejantan Boer dan kandang tidak mencukupi..


Baka: Anglo Cross
Baka ibu: Anglo Cross
Baka Bapak : Unknown (siam Marii)
Umur : 10 Bulan
Harga : RM 800 ( Pengankutan diuruskan sendiri pembeli,Harga masih boleh dirunding..macam biasalah)
Berat: 40kg++
Tahap libido: Maksimum (maklumlah teruna lagi)
Lokasi : Kelantan



Oleh sebab baka bapak tidak diketahui,jadi harga pun rendah jela..tapi baka ini elok untuk dijadikan pembaiki genetik,atau untuk meningkatkan kambing baka kampung atau katjang bagi mereka yang baru berjinak-jinak nak bela kambing.Ini kerana bapak kambing nie hampir sama saiz dengan kambing boer cross jantan yang dibeli tempoh hari.

urusan pembelian : 0199699693 (En.Hafidz)

2 ulasan:

r@Ma-Ram@ b3kU berkata...

nk jual maikel??huhu..sedih....

cavcite berkata...

maikel neh sayang gak..tapi kalau takde orang beli dalam masa 2 bulan neh..dia bakal jadi pejantan tetap kalau aku dah setel posting kat kB..hehe