Pendidikan,Pertanian seiring...

Isnin, 5 November 2007

Maikel: Cahaya mata penyinar kehidupan

salam...

dah lame rasanya aku tak update blog nie di sebalik kesibukan aku dan kebengongan TMnet yang mem'block' akaun aku kerana tak bayar bil..ekeke...nie aku ader satu perkembangan terbaru.

AKU DA DAPAT ANAK......!!!!!...kambing

heheh..dia dilahirkan pada tanggal 29 oktober 2007 pukul 10.34pg...maser tuh aku tengok Stephanie(mak kandung dia) ngah tekulai di atas lantai dengan keempat2 kakinya sedang mengadap ke satu arah..hai xpernah plak aku tengok dia dalam keadaan camni.bunyi dia mengembik pun lain macam,macam ngah sembelit biji durian plak.tak lama dia terbaring mengiring tu tetibe dia bangun berjalan ke arah aku hulur kepala dia cam biasa nak manje2 ngan aku...aku gosok ar kepala dia..pastu dia mundar mandir dalam kandang dia..masa tu lah aku tengok dia punya genital da berair.aku pelik arr..xkan kambing nie datang masa galak dia sedangkan dia disyaki mengandung oleh aku..heheh..jadi aku tengok la dia..perhati betul2..lame pastu dia baring balik dan mula mengembek..dan saat yang ditunggu selama ini da tiba!!!

abes sume anak sedara aku panggil turun untuk menyaksikan dan menyambut kelahiran ahli baru dalam keluarga kami..hehe...dan saat yang mencemaskan akhirnya berakhir selepas maikel kuar dan bernafas...alhamdulillah...stephanie asyik jilat je anak dia.masa tu aku terpikir kat mane la stephanie nie blaja menyambut kelahiran anak dia nie.bukan ada kelas menyambut anak kambing untuk ibu kambing mengandung..maser tu ar aku mengkagumi keagungan ilahi yang mencipta makhlukNya dengan pengetahuan dan tabii mereka yang tersendiri untuk memastikan survival hidup mereka sendiri..subhanallah

yang mengejutkan aku maikel nie dan ley bangun berjalan pada pukul 3 ptg..korang cube bayangkan anak manusia da setahun lebey pun ada yang xley berjalan lagi..ni kambing xsampai sehari da bertatih..Subhanallah...pastu pandai plak dia g cari pundi susu mak dia...aku pun tolong ar hulurkan..kesian kat dia asyik duk isap bulu mak dia..

maikel ni comel gle wa cakap lu..mata dia coklat kt luar biru kat dalam.ikut mak die sket2 mata coklat.hehhe..badan die putih melepak gebu gle bulu dia..mua die campur warna coklat itam and putih..kaki pun same.hihihi.ekor die pun putih.cantik ge.InsyaAllah nanti aku post pic die lak...

p/s:kepada taiko2 kambing,jangan gelak kt gua ha....malu gua...hahhaha

Tiada ulasan: