Pendidikan,Pertanian seiring...

Jumaat, 14 November 2008

Rezeki Musim Hujan

Selamat hari Jumaat buat semua..

Musim hujan kini kembali lagi..kalau dulu masa kecil-kecil saya selalu pergi menangkap ikan dekat rumah mak saudara sebab rumah dia tepi paya pada musim hujan,sekarang saya pulak yang melayan tengok kanak-kanak menangkap ikan.teringat masa kecil-kecil dahulu.

Kalau dulu sebut je longkang,paya,sungai,sawah mana yang saya tak masuk..sume saya redah nak tangkap ikan. Ikan dapat seekor dua je..tapi baju kotor habis.hehe..minat nie sejak kecil lagi,sampai amik degree pun bidang akuakultur..haha.minat punya pasal la kononnya.

Ha dah tua sekarang minat makin bercambah ke semua jenis bidang pertanian...masa mula-mula grad dulu minat kambing lepas baca blog esis (www.kambing-boer.blogspot.com),sekarang minat yang lagi kompleks plak..heheh..oklah..lari tajuk pulak..nie la saya katakan rezeki musim hujan..ikan haruan..sebenarnya banyak lagi ikan yang boleh kita tangkap musim hujan ni..ikan puyu,ikan sepat,belut dan macam-macam lagi la..kalau nasib malang jumpe ular air..hahah



heheh..ni gambar dari pancing.net jer..aku nie cakap je minat..tapi bab mancing nie failed..haha



ni saje jer aku nak naikkan balik semangat hujan korang..bagi lap balik batang pancing yang dah berhabuk tuh..pergi jahit balik jala yang dah koyak tuh..hehe

Tiada ulasan: